vazhehkhabar5vazhehkhabar5vazhehkhabar5vazhehkhabar5
  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • فرهنگی
  • اقتصادی
  • سیاسی
  • فناوری
  • ورزشی
  • هنری
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • سلامت
✕

حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری

  • صفحه نخست
  • Blog
  • سایر اخبار ویژه
  • حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری
بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار در مصلی امام خمینی برگزار شد
25 آذر 1402
افزایش 102 درصدی و 298 میلیارد تومانی سود خالص بیمه دی در شش ماهه نخست سال 1402
25 آذر 1402
نمایش همه

حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری

فتحعلی از در دسترس قرار گرفتن باشگاه مشتریان در ابتدای دی‌ماه خبرداد تا شاهد حرکت پرشتاب بانک سینا در مسیر مشتری مداری باشیم.

به گزارش واژه خبر به نقل از پول نیوز، رقابت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی حرف اول را می‌زند و آنچه بیش از همیشه اهمیت دارد، جلب و جذب مشتری است. آموزش‌های بازاریابی حکایت از آن دارد که بدون مشتری نمی‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت. هرچقدر که سرمایه گذاری و برنامه ریزی در یک بنگاه اقتصادی با جدیت و گستردگی بیشتری صورت گرفته باشد، چنانچه مشتری نباشد یا کم باشد، گردش اقتصادی صورت نخواهد گرفت و به تبع آن رونق و توسعه شکل نخواهد گرفت.

تامین نیاز‌ها و سلیقه‌ها

بانک سینا با درک درست از این واقعیت مهم اقتصادی، تعامل و ارتباط مستقیم دو سویه را با مشتریان تعریف کرده و با جدیت بدنبال اجرایی کردن آنهاست. در این رابطه غلامرضا فتحعلی بر ایجاد و دستیابی به راهکاری تاکید کرد که بتواند تأمین‌کننده نیاز‌ها و سلائق گروه‌های مشتریان باشد. اما نکته مهم اینجاست که چگونه می‌توان از این سلایق با خبر شد. بی شک تا زمانی که نسبت به این سلیقه‌ها آگاهی نداشته باشیم، نمی‌توانیم نسبت به گام برداشتن در مسیر این سلایق حرکت کنیم.

تعامل فعالانه ضرورت

نکته مهم در جلب و جذب مشتری، تنها شناخت نیاز‌های مشتری نیست، بلکه باید به این تفاهم رسید که این نیاز‌ها تا چه اندازه معقول است و آیا می‌توان این نیاز‌ها را برآورده کرد. برای این مهم باید نیاز‌ها با توانمندی‌ها همخوانی داشته باشد، در نتیجه باید نیاز‌های مشتری با توانمندی‌های خدمات دهنده مطابقت داشته باشد. به عبارت بهتر باید بدانیم تا چه اندازه خواسته‌ها معقول است. برای رسیدن به این نقطه، نیاز به تعامل دوسویه داریم. در این رابطه مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر در نظر گرفتن نگاه جدید کسب‌کاری گفت: به عنوان یک بانک تجاری باید بتوانیم با مشتریان به صورت فعالانه تعامل کنیم

ایجاد باشگاه

برای آنکه تعامل دوسویه برقرار شود، باید در فضای گفتمانی، خواسته‌ها مطرح وتوانمندی‌ها ارایه شود تا چنانچه خواسته‌های مشتری منطقی نیست یا بانک باید سطح توانمندی خود را بالا ببرد، این موضوع تایید شود. با توجه به رونق گرفتن فضای مجازی، بهترین فضا در قالب باشگاه مشتریان شکل می‌گیرد که امروزه این مهم در بسیاری از مسوسسات تعریف شده است. مدیرعامل بانک سینا نیز چنین فضایی را تعریف کرده و در خصوص راه‌اندازی «باشگاه مشتریان بانک سینا» گفت: با وجود فعالیت چندین ساله بانک در حوزه بانکداری، متأسفانه در بحث باشگاه مشتریان کم‌فروغ بودیم و توجه ویژه به حوزه باشگاه مشتریان و بالابردن سطح وفاداری مشتریان نداشتیم.

شناسایی سطح انتظارات

فتحعلی در خصوص راه اندازی و کارآمدی باشگاه مشتریان گفت: باشگاه مشتریان بانک سینا از ابتدا دی‌ماه در دسترس گروه‌های مشتریان خواهد بود و امیدواریم از این طریق بتوانیم به صورت متمرکز، مداوم و دامنه‌دار ارتباط خوب و منطقی با مشتریان داشته باشیم تا سطح انتظارات، ذائقه و نوع نگاه آن‌ها را نسبت به بانک بسنجیم و در فرآیند شخصی‌سازی محصولات و خدمات بانک سینا، به نحوی شایسته و مطلوب عمل کنیم.

تعیین سطح وفاداری

نکته بسیار مهمی که در خصوص راه اندازی باشگاه مشتریان قابل تامل است، تعیین سطح وفاداری است. اینکه یک مشتری تا چه اندازه از امکانات بانک استفاده می‌کند، بیانگر سطح وفاداری است. اگر یک مشتری تسهیلات خود را از یک بانک دریافت می‌کند، اما سپرده گذاری را در بانک دیگری صورت داده، جای تاسف و تعجب دارد، اما تاسف کافی نیست، بلکه باید دلایل آن بررسی شود تا چنانچه اشکالی در هر بخش وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام شود که باشگاه مشتریان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ضرورت معرفی بیشتر باشگاه

اگرچه باشگاه مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد، اما مهم اینجاست که مشتریان بدانند در این باشگاه چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند و چه خدماتی در این باشگاه صورت می‌گیرد. بنابر این باید ظرفیت‌های این باشگاه به صورت جامع اطلاع رسانی شود که اکنون فرصت خوبی برای این اطلاع رسانی است. بانک سینا می‌تواند در یک نشست خبری یا به اشکال گوناگون دیگر نسبت به این مهم اطلاع رسانی کند.

اشتراک گذاری
واژه خبر
واژه خبر

مطالب مرتبط

23 اسفند 1403

هوش مصنوعی تحول در کسب و کار بانوان


ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

✕

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بانک
  • بیمه
  • سایر اخبار ویژه
  • سلامت
  • سیاسی
  • فرهنگی
  • فناوری
  • گوناگون
  • هنری
  • ورزشی

محبوب ترین

  • 0
    انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
    16 اردیبهشت 1404
  • 0
    کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران
    31 فروردین 1404
  • 0
    چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹
    30 فروردین 1404
  • 0
    تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان
    29 فروردین 1404
  • 0
    اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر
    27 فروردین 1404
  • 0
    مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران
    22 فروردین 1404
  • 0
    آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟
    22 فروردین 1404
  • 0
    کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر
    21 فروردین 1404
  • 0
    محاکمه عوامل قاچاق‌ 1100 میلیارد تومانی سوخت
    21 فروردین 1404
  • 0
    دکتر دانیال سجودی کارشناس ارشد سیاست خارجی و روابط بین الملل
    20 فروردین 1404

ثبت نام برای
خبرنامه

خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

اشتراک

نظرات اخیر

    برچسب ها

    آریا حمیدیان اقتصاد بازار سرمایه بانک بانک ایران زمین بانکداری الکترونیک بانک سپه بانک سینا بانک صادرات بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بورس بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی بیمه نامه بیمه کوثر تجارت تسهیلات حسین گروسی خودرو دانش بنیان دکتر مازیار میر روسیه زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس صادرات فولاد فولاد خوزستان فولاد مبارکه ماکو منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو نفت پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

    خبرگزاری ما خود را متعهد به رعایت میثاق اخلاق حرفه‌ای خبرگزاری‌ها می‌داند.

    برچسب‌ها

    آریا حمیدیان اقتصاد بازار سرمایه بانک بانک ایران زمین بانکداری الکترونیک بانک سپه بانک سینا بانک صادرات بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بورس بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی بیمه نامه بیمه کوثر تجارت تسهیلات حسین گروسی خودرو دانش بنیان دکتر مازیار میر روسیه زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس صادرات فولاد فولاد خوزستان فولاد مبارکه ماکو منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو نفت پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری

    خبرهای محبوب

    • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
    • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

    خبرهای اخیر

    • 0
      انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
      16 اردیبهشت 1404
    • 0
      کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران
      31 فروردین 1404
    طراحی و اجرا توسط: آریان وب